Συντριβή Antonov στην Καβάλα: Με drone «ψάχνουν» τα άσκαστα πυρομαχικά

kavala stratos3 3

Μέρα και νύχτα, χωρίς σταματημό, επιχειρούν οι ειδικοί του στρατού για να «αποψιλώσουν» από συντρίμμια και πυρομαχικά στην περιοχή του Παγγαίου Καβάλας, όπου το περασμένο Σάββατο (16.07.2022) έπεσε το αεροσκάφος Antonov, με συνέπεια το θάνατο και των οκτώ επιβαινόντων.

Καθώς ένα νέο βίντεο ντοκουμέντο είδε το φως της δημοσιότητας από τη στιγμή που συνετρίβη το αεροσκάφος, που είχε απογειωθεί από τη Σερβία με προορισμό το Μπαγκλαντές, ο δήμος Παγγαίου Καβάλας έχει ζητήσει από τους πολίτες σε περίπτωση που εντοπίσουν πυρομαχικά και βλήματα διάσπαρτα στα χωράφια τους από την πτώση του Antonov, να καλέσουν τις αρχές.

Σήμερα (19.07.2022) θα επιστρατευτεί ακόμη και drone του στρατού για να χαρτογραφήσει την περιοχή όπου συνετρίβη το Αntonov, με στόχο να εντοπίσει τα διάσπαρτα βλήματα και πυρομαχικά, τα οποία μετέφερε το αεροσκάφος από τη Σερβία στο Μπανγκλαντές.

Από τη συντριβή του αεροσκάφους και την ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε, τα βλήματα έχουν εκτοξευθεί σε ακτίνα μεγαλύτερη των 500 μέσα στα χωράφια.

Μετά τον εντοπισμό θα ακολουθήσει είτε η περισυλλογή των βλημάτων ή θα γίνουν ελεγχόμενες εκρήξεις, ανάλογα με το τι θα θεωρηθεί πιο ασφαλές.

Η επιχείρηση θα διαρκέσει πάνω από έναν μήνα και θα περιλαμβάνει πέντε ομάδες του Τάγματος Ναρκοπεδίου Ξηράς με 36 άτομα, τα οποία θα σαρώσουν μία έκταση 1.000 στρεμμάτων.

Αναπάντητα ερωτήματα
Τέσσερις μέρες μετά την τραγωδία με το Antonov, πολλά ερωτήματα για το τι οδήγησε στη συντριβή του αλλά και το φορτίο που μετέφερε, παραμένουν αναπάντητα. Ως προς το δεύτερο, Ελλάδα έχει προβεί ήδη σε διάβημα τόσο προς τη Σερβία όσο και προς τον πρέσβη της Ουκρανίας στην Ελλάδα και ζητά εξηγήσεις για ελλιπή ενημέρωση.

Οι ειδικοί ελπίζουν ότι απαντήσεις σε πολλά και σημαντικά ερωτήματα θα δώσει το μαύρο κουτί του Antonov που έχει εντοπιστεί από την Κυριακή, ήδη.

Ένα από τα βασικά ερωτήματα είναι γιατί ο πιλότος καθυστέρησε να προσγειωθεί.

«Το αεροπλάνο θα μπορούσε να προσγειωθεί πέντε λεπτά νωρίτερα πριν συντριβεί στην Καβάλα», ανέφερε ο δήμαρχος Βούλας – Βάρης – Βουλιαγμένης και εν ενεργεία κυβερνήτη της Πολιτικής Αεροπορίας, Γρηγόρης Κωνσταντέλος.

Τα βασικά σενάρια που ερευνώνται είναι:

Η φωτιά με απώλεια 2 κινητήρων
Πολλαπλή απώλεια οργάνων που προκάλεσε την απώλεια ύψους
Έλλειψη λαδιών που μπορεί να προκάλεσε την πυρκαγιά
Δεν ενεργοποιήθηκε το σύστημα πυροπροστασίας
Στην φωτιά που εκδηλώθηκε οι πυροσβεστήρες είτε δεν λειτούργησαν, είτε δεν μπόρεσαν να σβήσουν την φωτιά με αποτέλεσμα να επεκταθεί και στον άλλο κινητήρα, άρα το αεροσκάφος να κατέπεσε φλεγόμενο, σημείωσε ο Κωνσταντίνος Ιατρίδης, αντιπτέραρχος ε.α.

Είναι πιθανό ο χειριστής του Antonov να θεώρησε αρχικά πως η βλάβη στο αεροσκάφος είναι ελεγχόμενη και για αυτό να ζήτησε να επιστρέψει στην Σερβία, αλλά μέσα λίγα λεπτά η κατάσταση να επιδεινώθηκε δραματικά.

Το αεροπλάνο στις 22:37 δήλωσε ότι επιστρέφει πίσω στην Σερβία, έκανε την αναστροφή, ξεκίνησε την επιστροφή για την Σερβία, αλλά πέντε λεπτά αργότερα, η κατάσταση η οποία υπήρχε κλιμακώθηκε. Δηλαδή αν η φωτιά έσβησε και επανήλθε, ζήτησε έκτακτη προσγείωση στην Καβάλα, τόνισε, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ο αεροναυπηγός, Φαίδων Καραϊωσηφίδης.

Υπάρχει μάλιστα η περίπτωση η φωτιά να μην ήταν μόνο εξωτερικά αλλά και εσωτερικά με αποτέλεσμα από τους καπνούς να δημιουργηθούν αναθυμιάσεις και οι χειριστές να μην πρόλαβαν να φορέσουν μάσκα και να λιποθυμήσουν, εκτίμησε ο κ. Ιατρίδης.

Τα αναπάντητα ερωτήματα
Τι βλάβη αντιμετώπισε;
Γιατί αρχικά θέλησε να επιστρέψει στη Σερβία;
Γιατί δεν πήγε στο κοντινότερο αεροδρόμιο της Λήμνου;
Γιατί χάθηκε η επαφή με τον πύργο ελέγχου για 2 λεπτά;
Όπως ανέφερε ο κ. Κωσταντέλος προκαλεί απορία το γεγονός πως ο πιλότος αντί να πάει στη Λήμνο, μια απόσταση 32 μιλίων πάνω από την θάλασσα και πτήσης έξι λεπτών, επέλεξε να πάει στην Χρυσούπολη της Καβάλας, περνώντας πάνω από μεγάλο ορεινό όγκο, αυτό του Παγγαίου σε μια πτήση διπλάσιου χρόνου. Από την στιγμή που εκπέμπει may day, o πιλότος επιλέγει σε ποιο αεροδρόμιο θα προσγειωθεί.

Αξίζει να σημειωθεί πως τα τελευταία 35 χρόνια έχουν καταπέσει 249 αεροσκάφη Antonov από τα 1200 που μπήκαν στην γραμμή παραγωγής.

newsit.gr

zenith