Φιλί ζωής για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης με τα συνθετικά καύσιμα

ferrari 812 superfast 2018 1600 33

Οι πιέσεις, κυρίως της Γερμανίας αλλά και της Ιταλίας και άλλων χωρών, είχαν σαν αποτέλεσμα η Eυρωπαϊκή Ένωση να ανακοινώσει επίσημα πως οι κινητήρες εσωτερικής καύσης μπορούν να συνεχίσουν να πωλούνται και μετά το 2035.

Τη χρονιά που ήταν το ορόσημο για την απαγόρευση των πωλήσεών τους, με απαραίτητη προϋπόθεση την κατανάλωση συνθετικών καυσίμων ή e-fuels που είναι ουδέτερα σε ότι αφορά τις εκπομπές CO2 τους.

Ενδεικτικό για αυτό είναι το tweet του αντιπροέδρου της ΕΕ Frans Timmermans που μπορείτε να δείτε στη συνέχεια.

Η συγκεκριμένη εξέλιξη -που είναι βέβαιο πως θα προκαλέσει αντιδράσεις από αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες που είχαν ταχθεί σαφώς εναντίον της- δεν είναι σημαντική μόνο για μάρκες όπως η Porsche ή η Ferrari που (για ευνόητους λόγους) πρωτοστάτησαν προς αυτήν την κατεύθυνση.

Είναι σημαντική γιατί εξασφαλίζεται, τουλάχιστον θεωρητικά και η δυνατότητα συνέχισης της διάθεσης υβριδικών (HEV) και plug-in υβριδικών μοντέλων (PHEV) που ναι μεν έχουν κινητήρα εσωτερικής καύσης αλλα ταυτόχρονα εξασφαλίζουν κάποια από τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης. Και δεν θέτουν το ζήτημα της αυτονομίας των πλήρως ηλεκτρικών (BEV).

Άλλωστε το τελευταίο είναι και θέμα ανάπτυξης των κατάλληλων υποδομών φόρτισης και όπως έχουμε δει στα πλαίσια της ΕΕ, οι ταχύτητες μεταξύ των χωρών διαφέρουν στον τομέα αυτό κατά πολύ.

Αναφέραμε πως η συνέχιση των HEV και των PHEV είναι θεωρητική γιατί καθοριστικό ρόλο θα παίξει το κόστος των συνθετικών καυσίμων. Οι πρώτες ενδείξεις ως προς αυτό πάντως δεν είναι θετικές μιας και λέγεται πως θα είναι τουλάχιστον κατά 50% πιο ακριβά σε σχέση με τα κλασικά ορυκτά καύσιμα που γνωρίζουμε.

Αυτό σημαίνει μια τιμή της τάξης των 3,0 ευρώ ανά λίτρο με βάση τα νυν δεδομένα. Κάτι που φυσικά δεν θα απασχολήσει τους κατόχους Ferrari και Porsche…

cnn.gr



googlenews

Ακολουθήστε το Agrinio2Day  στο Google News


zenith