Παναγιώτης Κατσούλης: Απαξίωση (και) της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

panagiotis katsoulis

Απαξίωση (και) της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Σε τι χρησιμεύει, για την κυβέρνηση, η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση;
Γιατί σε συνθήκες κλιματικής κρίσης και πανδημιών, το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει να προωθεί την οικολογική συνείδηση στα παιδιά;
Προφανώς και δεν πρέπει!
Αφού στα ουσιαστικά εκπαιδευτικά ζητήματα δεν περιλαμβάνεται για το Υ.ΠΑΙ.Θ η αναβάθμιση της ΠΕ, αλλά η Τράπεζα Θεμάτων, η αύξηση της ύλης και η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής. Εκείνες δηλαδή οι πολιτικές επιλογές ταξικού διαχωρισμού της νεολαίας και διαμόρφωσης των αυριανών ανεύθυνων για το περιβάλλον πολιτών.
Άλλωστε πως είναι δυνατόν οι ίδιοι που καθιστούν καθημερινά το περιβάλλον έρμαιο συγκεκριμένων ιδιωτικών συμφερόντων, να ενδιαφερθούν για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση;
Διαβάστε όσα αναφέρει η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για τον επί 32 χρόνια επιτυχημένο και απολύτως αναγκαίο θεσμό, σε χθεσινή της επιστολή της στην Υπουργό Ν. Κεραμέως.
“Εκφράζει την έντονη δυσαρέσκεια και λύπη μας, για την πλήρη απαξίωση και υποβάθμιση της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Εκπαίδευσης για την Αειφορία στην Ελλάδα του 21ου αιώνα της κλιματικής κρίσης, σε όλα τα επίπεδα, εκ μέρους της ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ.
Παρά τις εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα προσπάθειές μας με τακτικές επαφές, υπομνήματα, προτάσεις, αιτιολογικές εκθέσεις, παρεμβάσεις, επιθυμώντας και επιδιώκοντας πραγματικά ρεαλιστικές και εφικτές λύσεις μέσα από διαύλους επικοινωνίας και καλλιέργειας κλίματος ανοιχτού και γόνιμου διαλόγου, δεν υπήρξε ανταπόκριση για την αποκατάσταση αδικιών, τη βελτίωση και επίλυση βασικών, ρεαλιστικών και δίκαιων αιτημάτων μας.
Οι πιο σημαντικοί λόγοι υποβάθμισης- απαξίωσης συνοψίζονται:
1. Δεν μοριοδοτείται η παρεχόμενη υπηρεσία εκπαιδευτικών στα Κ.Ε.ΠΕ.Α./Κ.Π.Ε. ως διδακτική, για πρώτη φορά από το 1993 έτος ιδρύσεως των Κ.Π.Ε., παρά τη ρητά καταγεγραμμένη στα πρακτικά της Ολομέλειας της Βουλής (28/7/2021), κατά την ψήφιση του Ν. 4823/2021, δήλωση της κυρίας Υπουργού, στην οποία απαντώντας σε ερώτημα βουλευτού ανέφερε ότι “έχει προβλεφτεί η μοριοδότηση υπηρεσίας” σε Κ.Π.Ε. “ως διδακτικής”.
2. Δεν λογίζεται ως διδακτική στο Ν. 4823/21 και μάλιστα αναδρομικά, η υπηρεσία των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Σχολικών Δραστηριοτήτων, αν και στην Υ.Α 92998/Γ7/2012 (ΦΕΚ 2314/τ. Β΄/10-8-2012) με την οποία επιλέχτηκαν και τοποθετήθηκαν, αναφερόταν ως διδακτική.
3. Απουσιάζουν τα κίνητρα για την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών που υλοποιούν προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και άλλων Σχολικών Δραστηριοτήτων στα σχολεία. Δεν υπάρχει η δυνατότητα κάλυψης του εργασιακού τους ωραρίου ή υπερωριών όπως στο παρελθόν, ούτε υπάρχει ηθική αναγνώριση του εθελοντικού τους έργου στην αξιολόγησή τους.
4. Εμφανίζεται σημαντική μείωση του αριθμού των υπηρετούντων εκπαιδευτικών στα Κ.Ε.ΠΕ.Α./Κ.Π.Ε. σε σχέση με τους προηγούμενους νόμους και αποτυχία συμπλήρωσης, ακόμα και αυτού του προβλεπόμενου μικρού αριθμού θέσεων, κυρίως λόγω απουσίας κινήτρων.
5. Αποκλείστηκαν οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε όλες τις δομές της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, από τους δικαιούχους του προγράμματος “Ψηφιακή Μέριμνα ΙΙ”, παρά το γεγονός ότι προσφέρουν μεγάλο έργο στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση μαθητών/τριών, στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών.
6. Δεν ανανεώθηκε ο ήδη «γερασμένος» τεχνολογικός εξοπλισμός των Κ.Ε.ΠΕ.Α./Κ.Π.Ε. ενώ υπάρχουν σημαντικά προβλήματα χρηματοδότησης για την εύρυθμη λειτουργία τους.
Αποτελεί καθήκον μας να αγωνιστούμε «για να επανακτήσει η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση τη θέση που της αξίζει στην εκπαιδευτική και κοινωνική πραγματικότητα”.
Διαφορετικά τα κροκοδείλια δάκρυα και οι μεγαλοστομίες, θα συνεχίσουν να αποτελούν στάχτη στα μάτια της περαιτέρω περιβαλλοντικής κακοποίησης!

Παναγιώτης Α. Κατσούλης



googlenews

Ακολουθήστε το Agrinio2Day  στο Google News


zenith