Νέο Skoda Enyaq Coupe iV

screenshot from 2022

Οποια εποχή και αν επισκεφθείς την Τοσκάνη, σε ανταμείβει με τις φυσικές ομορφιές της.

Του Σπύρου Ρέκκα
Ηπεριοχή της Ιταλίας που θυμίζει τη δική μας Πελοπόννησο προσφέρει απλόχερα τον «οίνο που ευφραίνει καρδίαν» και όλα τα δώρα της φύσης. Στην Τοσκάνη, οδήγησα το νέο Skoda Enyaq Coupe iV, ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο το οποίο βασίζεται πάνω στο αρχικό μοντέλο, αλλά πλέον έχει κουπέ σχεδίαση.

Κατ’ αρχάς ανέλυσα τη βασική διαφορά του από την αρχική εκδοχή, την κουπέ διαμόρφωση. Κατέληξα στο συμπέρασμα ότι είναι μια εξαιρετική μελέτη, που θα μπορούσε να φέρει ακόμη και τα σήματα της premium Audi. Τόσο όμορφο και ισορροπημένο είναι!

Κάτι μου λέει ότι στο σχεδιαστικό τμήμα της τσεχικής μάρκας πρέπει να υπάρχει και ένας τουλάχιστον Ιταλός στιλίστας. Δεν μας έχει συνηθίσει η μάρκα σε τόσο προχωρημένα και μίνιμαλ projects.

Από όλα τα διαθέσιμα αυτοκίνητα για δοκιμή επέλεξα την έκδοση που εκτιμώ ότι θα προτιμήσει όποιος πεισθεί για την πρόοδο της φίρμας, την πιο ισχυρή και την ακριβότερη έκδοση του αυτοκινήτου μηδενικών ρύπων. Η «δική» μου Skoda Enyaq Coupe RS iV αποδίδει 290 ίππους και μέγιστη ροπή 46,6 χλγμ. Είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Skoda RS που εξοπλίζεται με την πιο μεγάλη μπαταρία των 82 KWh. Η αυτονομία φθάνει τα 545 χλμ. (WLTP). Χρειάζεται μόλις 6,5 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα, 20 χλμ./ώρα περισσότερη από οποιαδήποτε άλλη έκδοση του νέου κουπέ.

Ανοιξα τη βαριά πόρτα και μπήκα στο πολυτελές εσωτερικό, απολαμβάνοντας την αύρα που αποπνέει η πανάκριβη κατασκευή. Κάθισα στο μεγάλο κάθισμα του οδηγού και αντιλήφθηκα την ποιότητα της δερμάτινης επένδυσης. Οι ηλεκτρικές ρυθμίσεις διαμορφώνουν το κάθισμα για πλήθος σωματότυπων. Εύκολα βρήκα την «πολεμική θέση» που απαιτεί το ταχύτατο αυτοκίνητο. Οπως σε όλα τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, από τη στιγμή που θα καθίσεις στη θέση του οδηγού σε λίγα δευτερόλεπτα νιώθεις την ανυπέρβλητη δύναμη της ηλεκτρικής κίνησης. Εδώ, όμως, δουλεύουν για τον οδηγό ακούραστα δύο ηλεκτρικά μοτέρ.

Μόλις πάτησα το μπουτόν εκκίνησης ξεκίνησε η πανδαισία της ηλεκτρικής κινητικότητας. Δεν μένω στην κοινή παράμετρο όλων των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που είναι ο ελάχιστος θόρυβος στην καμπίνα, αλλά δίνω έμφαση στην οδηγοκεντρική αίσθηση που προσέλαβα από τα πρώτα μέτρα στην ιταλική άσφαλτο. «Βιδώνεται» στον δρόμο, αψηφά το μεγάλο βάρος (πάνω από 2.000 κιλά) και ζωγραφίζει στην άσφαλτο σαν ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο.

Αυτό το μοντέλο αξίζει να το οδηγήσετε μόνο για να νιώσετε πώς δένεται μαζί σας και να αναλογιστείτε ότι οι Γερμανοί μεταμόρφωσαν την τσέχικη μάρκα σε πρωταγωνιστή της ηλεκτροκίνησης.

Δεν θα ξεχάσω πως με ένα απλό πάτημα στο γκάζι εκτινάχθηκε μπροστά σαν λιοντάρι. Οι δύο ηλεκτρικοί κινητήρες αποδίδουν άμεσα. Ο ισχυρότερος είναι τοποθετημένος πίσω και ο δεύτερος μικρότερης ισχύος μπροστά για να εξασφαλίσει την τετρακίνηση.

Οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν πριν από το καλοκαίρι. Ο τιμοκατάλογος του βασικού μοντέλου Skoda Enyaq iV ξεκινά από τα 37.900 ευρώ (50 KWh, 148 ίπποι).

newsit.gr



googlenews

Ακολουθήστε το Agrinio2Day  στο Google News


zenith