Το νέο Hyundai Kona είναι πιο ώριμο και πλήρες από ποτέ
Το Kona είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της Hyundai και η δεύτερη γενιά του δεν αποτελεί απλά την εξέλιξη της προηγούμενης αλλά μια εντελώς νέα προσέγγιση, η οποία ξεκίνησε από το στάδιο της σχεδίασης, καθώς το νέο Kona εξελίχθηκε καταρχήν ως ηλεκτρικό, και στη συνέχεια ενσωμάτωσε και τα άλλα συστήματα πρόωσης τα οποία διαθέτει.
Τα χαρακτηριστικά που το καθιστούν μοναδικό
Εμπνευσμένη από τα αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα της Hyundai είναι άλλωστε και η σύγχρονη εμφάνισή του, που προσδιορίζεται από τη χαρακτηριστική μάσκα με τη φωτεινή λωρίδα που την περιβάλει και δημιουργεί μια ιδιαίτερη οπτικά ταυτότητα, κάτι που ισχύει και για το πίσω μέρος του, καθώς εκεί τα φώτα συνδέονται μέσω μιας φωτεινής μπάρας.
Ταυτόχρονα υπάρχει και σύνδεση με την προηγούμενη γενιά, μιας και εδώ έχουν διατηρηθεί τα τονισμένα πλευρικά προστατευτικά που τονίζουν τον off road προσανατολισμό. Μάλιστα, τα πλευρικά προστατευτικά στην πιο σπορτίφ έκδοση N-Line είναι βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος, ενώ ο πιο δυναμικός χαρακτήρας της τονίζεται τόσο από τη διαφορετική μάσκα, τους πιο επιθετικούς προφυλακτήρες μπροστά και πίσω, αλλά και τους μαύρους εξωτερικούς καθρέφτες και την προαιρετική μαύρη οροφή.
Κατά τα άλλα, υπάρχουν πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης, προκειμένου το Kona να προσαρμοστεί στο προσωπικό γούστο του κατόχου του. Μια άλλη σημαντική διαφοροποίηση του νέου Hyundai Kona, σε σχέση με το μοντέλο που αντικατέστησε, είναι η αύξηση των εξωτερικών του διαστάσεων. Έτσι, το μήκος του έχει φτάσει τα 4,355 μέτρα, είναι δηλαδή μεγαλύτερο κατά 17,5 εκατοστά, γεγονός που το φέρνει μεταξύ των κατηγοριών B και C.
Αυτό στην πράξη, σημαίνει πως παραμένει ιδιαίτερα ευέλικτο ειδικά στο αστικό περιβάλλον και την ίδια στιγμή είναι ένα πολύ καλό οικογενειακό αυτοκίνητο, που χάρη και στο μεγαλύτερο κατά 60 χιλιοστά μεταξόνιό του (συνολικά στα 2.660 χιλιοστά) έχει άνετους χώρους για επιβάτες, καθώς και για αποσκευές, μιας και το πορτμπαγκάζ του κυμαίνεται από τα 466 έως και τα 1.300 λίτρα, αν διπλωθούν οι πλάτες του πίσω καθίσματος. Κάτι που γίνεται σε αναλογία 40:20:40, γεγονός που αυξάνει κατακόρυφα την πρακτικότητά του. Κάτι που ισχύει και για τον χώρο των 27 λίτρων κάτω από το εμπρός καπό (frunk) όσο και για τις πολλές θέσεις για φορητές συσκευές και μικροαντικείμενα που διαθέτει με προεξέχουσα την κεντρική κονσόλα, η οποία στις εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο είναι τελείως ανοιχτή και ελεύθερη, μιας και ο επιλογέας βρίσκεται στην κολώνα του τιμονιού, σε θέση ιδιαίτερα πρακτική και εργονομική.
Ο ψηφιακός εξοπλισμός που κάνει τη διαφορά
Συνολικά, το Kona διακρίνεται για την εργονομία του αλλά και για τον ψηφιακό του εξοπλισμό. Και αυτό, διότι διαθέτει δύο οθόνες με διαγώνιο 12,3 ιντσών -η μια είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η άλλη η αφής του συστήματος infotainment. Και οι δύο μαζί αποτελούν ένα ενιαίο οπτικά και ελεύθερο σύνολο που δεσπόζει στο ταμπλό και ταυτόχρονα αποτελεί το πρώτο διασυνδεδεμένο κόκπιτ (Connected Car Navigation Cockpit- ccNC) της Hyundai.
Το παρόν μπορούν να δώσουν φυσικά, όλα τα συστήματα υποβοήθησης που αποτελούν την ομπρέλα Hyundai Sense -μεταξύ τους συμπεριλαμβάνεται και σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης δευτέρου επιπέδου- καθώς και το Digital Key 2 Touch, το οποίο δίνει τη δυνατότητα σε συμβατά smartphones να παίξουν τον ρόλο του κλειδιού.
Τον ψηφιακό εξοπλισμό ολοκληρώνουν οι πολλές θύρες USB, η θέση ασύρματης φόρτωσης για smartphone, ενώ διαθέσιμο είναι και το ηχοσύστημα Bose. Μάλιστα, ένα ακόμα ιδιαίτερο γνώρισμα του νέου Hyundai Kona είναι η πλήρης γκάμα σύγχρονων συστημάτων πρόωσης που καλύπτουν όλες τις σύγχρονες τάσεις και ανάγκες.
Διαθέσιμο και ως πλήρως υβριδικό
Το νέο Kona λοιπόν είναι διαθέσιμο με τον τρικύλινδρο turbo των 1.000 κυβικών και των 120 ίππων, που με το εξελιγμένο χειροκίνητο κιβώτιο ΜΜΤ των 6 σχέσεων έχει και σύστημα ήπιας υβριδικής υποβοήθησης 48V. Ο ίδιος κινητήρας συνδυάζεται και με αυτόματο κιβώτιο, ενώ ο κορυφαίος κινητήρας βενζίνης είναι ο τετρακύλινδρος των 1.600 κυβικών και των 198 ίππων που συνδυάζεται τόσο με αυτόματο κιβώτιο όσο και με τετρακίνηση.
Το Kona Hybrid διαθέτει ένα πλήρες υβριδικό σύστημα, που αποτελείται από το σύγχρονο ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο 1.6 GDI της μάρκας με τον άμεσο ψεκασμό και έναν ηλεκτροκινητήρα. Συνδυαστικά αποδίδουν 141 ίππους και 265 Nm, ενώ το κιβώτιο είναι ένα αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.
Το Kona Electric είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις
Μπορεί η κορυφαία έκδοση του Kona να είναι φυσικά η ηλεκτρική, ωστόσο το Kona Electric είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις: Η εισαγωγική Standard Range έχει ηλεκτροκινητήρα 156 ίππων και μπαταρία 48,4 kWh που εξασφαλίζει αυτονομία 377 χιλιομέτρων, ενώ η κορυφαία Long Range έχει ηλεκτρικό μοτέρ 218 ίππων και μπαταρία 65,4 kWh που εξασφαλίζει αυτονομία 514 χιλιομέτρων. Τιμή που κάνει και τα ταξίδια εύκολα, ειδικά από τη στιγμή που η φόρτιση έως το 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας σε ταχυφορτιστή διαρκεί λιγότερο από 40 λεπτά.
Το νέο, μεγαλύτερο, ιδιαίτερα εξελιγμένο και αναβαθμισμένο Hyundai Kona ξεκινά από τις 25.290 ευρώ έως 1.0Τ με χειροκίνητο κιβώτιο. Η τιμή του Kona Hybrid είναι από 31.890 ευρώ, ενώ το Kona Electric ξεκινά από τις 41.990 ευρώ με την έκπτωση λιανικής των 5.000 ευρώ της Hyundai Ελλάς, ενώ η τιμή του μειώνεται έως και 9.000 ευρώ με την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» και την απόσυρση παλαιού αυτοκινήτου.
cnn.gr