Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας στο CODA, Α’ Γυναικείου στην Τζέσικα Τσαστέιν, Α’ Ανδρικού στον Γουίλ Σμιθ – Tο χαστούκι του Γουίλ Σμιθ στον Κρις Ροκ επί σκηνής
Η μεγάλη στιγμή για το παγκόσμιο σινεμά έφτασε. Και όπως κάθε χρόνο, το newsit.gr «ξενυχτά» για να σας μεταφέρει λεπτό προς λεπτό τη μεγάλη βραδιά του Χόλιγουντ: την 94η απονομή των βραβείων Όσκαρ.
Αντίθετα με τα περσινά Όσκαρ, φέτος οι αστέρες της έβδομης τέχνης επέστρεψαν στο κόκκινο χαλί. Την παράσταση αναμφίβολα έκλεψε ο Γουίλ Σμιθ, που πρωταγωνίστησε στο σοκαριστικό σκηνικό της βραδιάς με το χαστούκι στον Κρις Ροκ και λίγα λεπτά μετά κέρδισε το πρώτο Όσκαρ της καριέρας του, αυτή τη φορά για το ρόλο του ως πατέρας της Σερένα και της Βίνιους Γουίλιαμς στο “Η Μέθοδος των Γουίλιαμς” και συγκλόνισε με το λόγο του, κατά τη διάρκεια του οποίου τα δάκρυα δεν σταμάτησαν να κυλούν από τα μάτια του!
Το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου κέρδισε η σπουδαία Τζέσικα Τσαστέιν, ενώ το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας κέρδισε το μεγάλο φαβορί, τη ταινία CODA!
Το πρώτο Όσκαρ της βραδιάς (από πλευράς ερμηνειών) κέρδισε η Αριάνα Ντεμπόζ για την ερμηνεία της στο West Side Story και έγραψε ιστορία ως η πρώτη queer ηθοποιός που κέρδισε το χρυσό αγαλματάκι! Ιστορία έγραψε και ο Τρόι Κοτσούρ, που κέρδισε το Όσκαρ Β’ ανδρικού ρόλου για το Coda. Έγινε ο πρώτος άνδρας και ο δεύτερος κωφός ηθοποιός που κερδίσει Όσκαρ! Ιστορία έγραψε και η Τζέιν Κάμπιον με τη νίκη της για το Όσκαρ Σκηνοθεσίας.
Η Σερένα και η Βίνους Γουίλιαμς, οι δυο σταρ του τένις, το ξεκίνημα των οποίων περιγράφει η ταινία «Η μέθοδος των Γουίλιαμς», κήρυξαν την έναρξη της τελετής, με τη Μπιγιονσέ να τραγουδά ζωντανά από γήπεδο τένις σε προάστιο του Λος Άντζελες.
Κατά τη διάρκεια της τελετής και μετά το τραγούδι που παρουσίασε η (ουκρανικής καταγωγής) Μίλα Κούνις, τηρήθηκε εντός λεπτού σιγή για τα θύματα του πολέμου στην Ουκρανία και τους ανθρώπους που υποφέρουν από τη ρωσική εισβολή.
Όσκαρ καλύτερης ταινίας: Το φαβορί!
Η -χαμηλού προϋπολογισμού- ταινία «CODA» της Σιάν Χέντερ, για την περίπλοκη ζωή μιας οικογένειας κωφών και της κόρης της, που έχει την ακοή της, ήταν το φαβορί για το Όσκαρ καλύτερης ταινίας.
Ο θρίαμβος του φιλμ, αγγλόφωνης διασκευής της γαλλικής επιτυχημένης ταινίας «La Famille Bélier», ήταν επίσης νίκη της Apple TV+, της πρώτης πλατφόρμας streaming που κατακτά Όσκαρ καλύτερης ταινίας. Η σκηνοθέτρια Σιάν Χέντερ εξασφάλισε εξάλλου βραβείο καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου, ενώ ο Τρόι Κότσουρ, κωφός εκ γενετής, κέρδισε βραβείο Β΄ ανδρικού ρόλου.
Α’ Γυναικείου Ρόλου: Η μεταμόρφωση της Τσαστέιν!
Η Τζέσικα Τσαστέιν κέρδισε το Όσκαρ Α’ γυναικείου ρόλου για την ερμηνεία της στο «The eyes of Tammy Faye», όπου ενσαρκώνει τον ρόλο της τηλεευαγγελίστριας Τάμι Φέι Μπέικερ. Η 45χρονη ηθοποιός ήταν ήδη δύο φορές ατυχήσασα υποψήφια για το Όσκαρ πρώτου γυναικείου ρόλου, αρχικά με το «Υπηρέτριες», κατόπιν για την ερμηνεία της στο «Zero Dark Thirty». Εντέλει κέρδισε την αναμέτρηση με άλλες τέσσερις πολύ δημοφιλείς σταρ: την Πενέλοπε Κρουθ («Madres Paralelas»), την Κρίστεν Στούαρτ («Spencer»), τη Νικόλ Κίντμαν («Being the Ricardos») και την Ολίβια Κόλμαν («The Lost Daughter»).
Α’ Ανδρικού Ρόλου: Γουίλ Σμιθ αλά… Άλι
Ο Γουίλ Σμιθ ήταν υποψήφιος για Όσκαρ όταν ενσάρωκσε τον Μοχάμεντ Άλι. Σήμερα που πήρε το πρώτο του αγαλματίδιο γιατί ενσάρκωσε τον πατέρα της Βίνους και της Σερένα Γουίλιαμς, τον Ρίτσαρντ Γουίλιαμς, γνωστός ηθοποιός θυμήθηκε τον… Άλι και πριν παραλάβει το Όσκαρ έριξε χαστούκι στον Κρις Ροκ γιατί δεν του άρεσε αστείο που έκανε για τη σύζυγό του. Στο λόγο του, φανερά συγκινημένος και κλαίγοντας στη μεγαλύτερη διάρκειά του, ο Γουίλ Σμιθ ζήτησε συγγνώμη και ευχήθηκε να τον… ξανακαλέσει η Ακαδημία!
https://twitter.com/i/status/1508284867313811457
Όσκαρ Σκηνοθεσίας: Τζέιν Κάμπιον, η πρώτη!
Όχι μόνο κέρδισε το Όσκαρ Σκηνοθεσίας για την “Εξουσία του Σκύλου” αλλά η Τζέιν Κάμπιον έγραψε κι εκείνη ιστορία: έγινε η πρώτη γυναίκα που προτείνεται δυο φορές για Όσκαρ και κερδίζει δις το χρυσό αγαλματάκι, μια για πρωτότυπο σενάριο στα Μαθήματα Πιάνου και μια για Σκηνοθεσία! Είναι μόλις η τρίτη γυναίκα που κερδίζει το Όσκαρ και μάλιστα έναν χρόνο μετά την Κλόι Τζάο.
Η πρωτοπόρος στη συγκεκριμένη κατηγορία ήταν η Κάθριν Μπίγκελοου, που είχε βραβευτεί για το πολεμικό δράμα The Hurt Locker το 2010.
Η Τζέιν Κάμπιον είχε ήδη λάβει το 1994 Όσκαρ πρωτότυπου σεναρίου για τα «Μαθήματα Πιάνου».
Όσκαρ Β’ γυναικείου ρόλου: Αριάνα Ντεμπόουζ, West Side Story
Όσκαρ Β’ ανδρικού ρόλου: Τρόι Κοτσούρ, Coda
Οι παρουσιάστριες της βραδιάς Ρετζίνα Χολ, Έιμι Σούμερ και Γουάντα Σάικς
Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας κέρδισε το Drive my car από την Ιαπωνία.
Εμπνευσμένο από τρεις νουβέλες του συγγραφέα Χαρούκι Μουρακάμι για τους «άνδρες χωρίς γυναίκες», το φιλμ αφηγείται την ιστορία ενός ηθοποιού και θεατρικού σκηνοθέτη τον οποίο στοιχειώνει η απώλεια της γυναίκας του.
Το «Drive my car» επιβλήθηκε άλλων τεσσάρων ταινιών που συμμετείχαν με τα χρώματα του Μπουτάν, της Δανίας, της Ιταλίας και της Νορβηγίας.
Το πρώτο Όσκαρ της βραδιάς πήγε στο Dune και ήταν αυτό για τον καλύτερο ήχο
Το Όσκαρ Ντοκιμαντέρ μικρού μήκους κέρδισε το The Queen of Basketball
Το Όσκαρ καλύτερης ταινίας μικρού μήκους, κινουμένων σχεδίων κέρδισε το The Windshield Wiper
Το Όσκαρ καλύτερης ταινίας μικρού μήκους το The Long Goodbye
Το Όσκαρ καλύτερου πρωτότυπου τραγουδιού κέρδισε το Dune
Το Dune κέρδισε και το Όσκαρ μοντάζ
Και της οργάνωσης παραγωγής
Όσκαρ μέικ απ και κομμώσεων κέρδισε η ταινία The Eyes of Tammy Faye
Όσκαρ καλύτερου ήχου για το Dune που έχει σαρώσει στα “τεχνικά” βραβεία
Ο Γκρέγκ Φρέιζερ κέρδισε το Όσκαρ φωτογραφίας για το Dune
Όσκαρ καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων κέρδισε το Encanto της Disney.
Το «Ενκάντο, ένας κόσμος μαγικός», έχει σκηνικό την Κολομβία και αναφορές στον πολιτισμό και τις παραδόσεις της. Αφηγείται τις περιπέτειες μιας συνηθισμένης έφηβης, της Μιραμπέλ, παιδιού οικογένειας κάθε μέλος της οποίας έχει μαγικές δυνάμεις, στην καρδιά των βουνών της Κολομβίας. Επικράτησε έναντι μιας επικής περιπέτειας, επίσης των στούντιο Ντίσνεϊ, του «Η Ράια και ο τελευταίος δράκος», της δραματικής ταινίας «Flee», του «Luca» της εταιρείας Pixar (θυγατρική της Ντίσνεϊ) και του φιλμ «Οι Μίτσελ και η εξέγερση των μηχανών», σε σκηνοθεσία του Μάικ Ριάντα.
Όσκαρ κοστουμιών κέρδισε η Τζένι Μπίβαν για την ταινία Cruella
Όσκαρ πρωτότυπου σεναρίου στον Κένεθ Μπράνα για το Μπέλφαστ
Όσκαρ καλύτερου διασκευασμένου σεναρίου κέρδισε η Σίαν Χέντερ για το Coda
Όσκαρ καλύτερου ντοκιμαντέρ κέρδισε το Summer Of Soul
Το «Summer of Soul» του μουσικού της χιπ-χοπ Αμίρ «Questlove» Τόμσον είχε θέμα την αξιομνημόνευτη αν και ξεχασμένη από πολλούς συναυλία στο Χάρλεμ το 1969, που είχε αποκληθεί «το μαύρο Γούντστοκ».
Όσκαρ καλύτερης μουσικής στον Χανς Ζίμερ για το Dune
Όσκαρ καλύτερου τραγουδιού κέρδισαν η Μπίλι Έλις και ο Φινέας Ο’ Κόνελ για το No Time To Die
Μόνο… ενός λεπτού σιγή για την Ουκρανία
Το αν ο Σον Πεν θα κάνει πράξη την “απειλή” του και θα λιώσει τα Όσκαρ που έχει πάρει, μένει να το δούμε. Το αίτημά του να μιλήσει στα Όσκαρ ο πρόεδρος της Ουκρανίας, Βολοντίμιρ Ζελένσκι (σ.σ. είχε πριν εβδομάδες μιλήσει στο Κογκρέσο) δεν έγινε δεκτό.
Κατά τη διάρκεια της 94ης τελετής απονομής των Όσκαρ, το μόνο που έγινε ήταν ενός λεπτού σιγή. Ενός λεπτού σιγή σε απότιση φόρου τιμής στην Ουκρανία, όπου εισέβαλε ο στρατός της Ρωσίας την 24η Φεβρουαρίου, τηρήθηκε κατά τη διάρκεια της 94ης τελετής απονομής των βραβείων της αμερικανικής ακαδημίας κινηματογράφου στο Χόλιγουντ.
Κατά τη διάρκεια αυτής της σύντομης διακοπής του πάρτι του αμερικανικού κινηματογράφου, στις γιγαντοοθόνες προβάλλονταν μηνύματα που καλούσαν τους θεατές να στείλουν ανθρωπιστική βοήθεια, απαριθμώντας τις ανάγκες των Ουκρανών για βασικά είδη, ανάμεσά τους «τροφή», «ιατρική φροντίδα» και φάρμακα, ή ακόμη για «κουβέρτες». «Σας ζητάμε να βοηθήσετε την Ουκρανία με όποιο τρόπο μπορείτε», ανέφερε άλλο μήνυμα.
newsit.gr