Ισχυροί κλυδωνισμοί καταγράφηκαν και τον Απρίλιο στην ελληνική αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων

aytokinita

Ισχυροί κλυδωνισμοί καταγράφηκαν και τον Απρίλιο στην ελληνική αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων.

Του Σπύρου Ρέκκα
Οόγκος των πωλήσεων περιορίστηκε κατά 8,1% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, λόγω των μειωμένων εισαγωγών αυτοκινήτων. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, εκτός από τις ελλείψεις στους ημιαγωγούς, αντιμετωπίζουν και τις συνέπειες στην εφοδιαστική αλυσίδα από τον πόλεμο στην Ουκρανία. Το κόστος κατασκευής εκτοξεύεται εξαιτίας του ενεργειακού πολέμου. Οι εισαγωγείς αυτοκινήτων προσπαθούν να εξασφαλίσουν μεγαλύτερο αριθμό οχημάτων για να καλύψουν τις δεκάδες χιλιάδες παραγγελίες που έχουν στις λίστες των πωλήσεων. Υπάρχει κίνδυνος να μην εισαχθούν στην Ελλάδα τα αυτοκίνητα που έχουν παραγγείλει οι εισαγωγείς. Οι αγοραστές αυτοκινήτων έχουν ελάχιστες επιλογές για να αποκτήσουν άμεσα ένα ετοιμοπαράδοτο αυτοκίνητο.

Η ζοφερή εικόνα στην ελληνική αγορά των αυτοκινήτων επιβαρύνθηκε περισσότερο τον τέταρτο μήνα του έτους. Πουλήθηκαν μόνο 9.370 καινούργια αυτοκίνητα, τα οποία είχαν παραγγελθεί πριν από πολλούς μήνες. Αγέρωχη στην πρώτη θέση των πωλήσεων, πάρα τα αλλεπάλληλα χτυπήματα που δέχεται ο κλάδος του αυτοκινήτου, παρέμεινε η Toyota. Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου ξεπέρασε τους σκοπέλους και τον Απρίλιο έριξε στην αγορά 1.273 αυτοκίνητα, κατακτώντας την πρώτη θέση στη λίστα. Οσον αφορά το μερίδιό της, άγγιξε το ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό 13,6%. Πού θα φτάσει η μάρκα που διοικεί ο Αρης Αραβάνης; Η VW απέκτησε νέα ορμή με την εισαγωγή μεγάλου αριθμού αυτοκίνητων και κατάφερε να πάρει τη δεύτερη θέση. Η εξαιρετική πορεία της σηματοδοτήθηκε από την ταξινόμηση 950 γερμανικών αυτοκινήτων, καταγράφοντας υψηλό ποσοστό 10,1%. Ο Διονύσης Μπατιστάτος είναι εξαιρετικός τιμονιέρης.

Τρίτη θέση για τη μάρκα που έχει πάνω από 15.000 παραγγελίες και εξακολουθεί να δέχεται μεγάλο αριθμό παραγγελιών από τους λάτρεις της αυθεντικής γαλλικής σχολής της αυτοκίνησης. Ο λόγος για την Peugeot, που λανσάρει την πιο μοντέρνα σχεδιαστική άποψη και premium στοιχεία, διανθισμένα με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και τις αρετές της ηλεκτροκίνησης. Εμαθα ότι θα έκανε ρεκόρ όλων των εποχών αν είχε περισσότερα αυτοκίνητα. Με τη βαριά υπογραφή του Πέτρου Πιπερίδη, η επίδοση για τον Απρίλιο ήταν 766 αυτοκίνητα, ποσοστό 8,2%.

Δυνατά πλασαρίστηκαν οι Hyundai και Kia, στην τέταρτη και πέμπτη θέση αντίστοιχα. Η Hyundai έβαλε πινακίδες σε 668 αυτοκίνητα και η Kia σε 642 (!). Εμαθα ότι υπάρχει διαθέσιμη μικρή ποσότητα ετοιμοπαράδοτων Hyundia Tuscon και i30 με χειροκίνητο κιβώτιο. Ο Ανδρέας Χριστοφορίδης είναι όλη μέρα στα τηλέφωνα και πιέζει αφόρητα τα εργοστάσια. H Citroen, η αγαπημένη μάρκα του Ομίλου Συγγελίδη, ενισχύει τη θέση της Stellantis στην Ελλάδα με καλό σκορ – 602 πωλήσεις. Ποσοστό 6,2% λόγω της συνεχούς προσπάθειας του ακούραστου Δημήτρη Καββούρη, που κουμαντάρει τέσσερις μάρκες (Citroen, DS, Opel και Mazda). Ομως, η επίδοση της Mercedes είναι ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία στην αξιολόγηση του Απριλίου, γιατί κάθε μοντέλο της κοστίζει πολλά χρήματα. Η κατάκτηση της εβδόμης θέσης από την ομάδα του Γιάννη Καλλίγερου ήρθε μετά από συντονισμένες προσπάθειες και έξυπνες κινήσεις. Τα 591 λαμπερά πολυτελή Mercedes που κυκλοφόρησαν πρώτη φορά τον Απρίλιο ενισχύουν τη θέση της μάρκας και προσφέρουν απλόχερα τις αρετές της φίρμας που ανακάλυψε το αυτοκίνητο. Ποσοστό ονειρεμένο – 6,3%. Ανάμεσα στις 21 πρώτες μάρκες, μόνο οκτώ είχαν θετική επίδοση: Toyota, VW, Kia, Citroen, Mercedes-Benz, Nissan, Renault και Jeep.

real.gr



googlenews

Ακολουθήστε το Agrinio2Day  στο Google News


zenith