Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Το δίκτυο φόρτισης παραμένει ο μεγάλος πονοκέφαλος
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που εισάγουν νέα ηλεκτρικά οχήματα στην αγορά της Ευρώπης βρίσκονται αντιμέτωπες αυτή τη στιγμή με κοινά προβλήματα, τα οποία δεν αφορούν τόσο τη ζήτηση των καταναλωτών ή τις κρατικές επιδοτήσεις, αλλά θέματα που σχετίζονται με τις υποδομές φόρτισης.
Η Ford, για παράδειγμα, φέρνει τώρα στην αγορά το αμιγώς ηλεκτρικό Explorer που κατασκευάζεται στην Κολωνία. Ο επικεφαλής του τομέα EV της εταιρείας στην Ευρώπη, Μάρτιν Σάντερ εξέφρασε τις ανησυχίες του ως προς την ετοιμότητα της Γηραιάς Ηπείρου να υποστηρίξει την έλευση της ηλεκτρικών οχημάτων σε όλη την επικράτεια, από τη Νορβηγία, στο μακρινό Βορρά μέχρι τη Σικελία, στο νότο.
Ομοίως, η Renault πρόκειται να ξεκινήσει αργότερα μέσα στη χρονιά την πώληση του R5 E-Tech , με τιμή εκκίνησης περίπου 25.000 ευρώ. Ενώ ένα από τα χαρακτηριστικά που ο CEO της γαλλικής εταιρείας Λούκα ντε Μέο προωθεί με ενθουσιασμό είναι η αμφίδρομη φόρτιση – δηλαδή, το αυτοκίνητο να μπορεί να επιστρέφει ενέργεια στο δίκτυο, ή στο σπίτι ή στις συσκευές των καταναλωτών – η τελευταία θα λειτουργεί μόνο με έναν φορτιστή σχεδιασμένο από τη Renault και με ορισμένους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας με τους οποίους η εταιρεία έχει συνάψει συμφωνίες.
Ο Λούκα ντε Μέο δήλωσε πρόσφατα σε συζήτηση με εκπροσώπους του κλάδου ηλεκτρικής ενέργειας της Ευρώπης ότι τίθενται σημαντικοί περιορισμοί και ότι θα πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος ώστε όλα τα αυτοκίνητα να είναι σε θέση να επιστρέφουν ενέργεια στο δίκτυο.
Τα σχόλια των Μάρτιν Σάντερ και Λούκα ντε Μέο υποδηλώνουν ανησυχίες που έχουν περάσει απαρατήρητες σε σχέση με την κούρσα για τη μείωση του κόστους και την αύξηση της αυτονομίας των μπαταριών. Επί της ουσίας, αποτελούν πιο αφανή ζητήματα τα οποία όμως ο κλάδος αλλά και οι ρυθμιστικές αρχές δεν έχουν πολύ χρόνο για να επιλύσουν.
Η ΕΕ θα πρέπει να παραδειγματιστεί από τις προσπάθειες ανάπτυξης ενός ευρωπαϊκού προτύπου για την κινητή τηλεφωνία, που οδήγησαν στη δημιουργία του Παγκόσμιου Συστήματος Κινητών Επικοινωνιών (GSM), δήλωσε ο Λούκα ντε Μέο.
Ένας κατασκευαστής που δεν παραπονιέται για τις υποδομές φόρτισης είναι η Tesla, η οποία διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο ταχυφορτιστών στην Ευρώπη, με 12.200 superchargers στην περιοχή, αριθμό που είναι παραπάνω από τριπλάσιος σε σχέση με τη γερμανική EnBW, τον δεύτερο μεγαλύτερο πάροχο.
Η Tesla συνέχισε να ενισχύει το προβάδισμά της στις εγκαταστάσεις ταχείας φόρτισης την ώρα που άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες ενώνουν τις δυνάμεις τους για να μοιραστούν το βάρος της δημιουργίας δικτύων φόρτισης.
Η Ford, η BMW και άλλες εταιρείες όπως η Hyundai έχουν ιδρύσει μια κοινοπραξία με την ονομασία Ionity η οποία διέθετε έως και τον Ιανουάριο περίπου 600 σταθμούς και περισσότερα από 3.300 σημεία φόρτισης υψηλής ισχύος σε 24 ευρωπαϊκές χώρες.
Ωστόσο, οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχίζουν να πιστεύουν ότι οι υποδομές φόρτισης παραμένουν ένας αδύναμος κρίκος στις προσπάθειές τους να φτάσουν την Tesla.\
Ακόμη και σε χώρες όπου έχουν γίνει μεγάλες επενδύσεις σε υποδομές φόρτισης EV – όπως η Γαλλία – τα κενά παραμένουν μεγάλα. Οι σταθμοί που βρίσκονται στους αυτοκινητοδρόμους στη Γαλλία διαθέτουν όλοι σημεία φόρτισης που είναι αξιόπιστα, ποιοτικά και λειτουργικά. Στο Παρίσι, υπάρχει επίσης επαρκής υποδομή φόρτισης.
Εκεί που εντοπίζεται το μεγαλύτερο πρόβλημα, και όπου η κυβέρνηση πρέπει να πατήσει γκάζι, είναι στις ημιαστικές περιοχές, σε περιφερειακούς και σε εθνικούς δρόμους. Εκεί δεν υπάρχει τίποτα, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της BMW Γαλλίας, Βίνσεντ Σαλιμόν.
Πηγή: Automotive News