Η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) αλλάζει το Παιχνίδι

Η Γνώση πάντοτε ήταν δύναμη και κεφάλαιο εκπεφρασμένο σε βήματα προόδου, εξέλιξης και ανάπτυξης. Στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) είναι και κάτι ακόμη: πυξίδα. Σε έναν κόσμο που αλλάζει ταχύτατα, μπορεί πλέον και αναδιαμορφώνει κάθε πτυχή της ζωής μας -από την εργασία και την οικονομία έως την πληροφόρηση και τη λήψη αποφάσεων- και θα το κάνει ακόμη περισσότερο στα χρόνια που έρχονται. Ποτέ, ίσως, στην ανθρώπινη ιστορία η ανάγκη για έγκυρη γνώση και στρατηγική καθοδήγηση δεν υπήρξε πιο επιτακτική. Σε αυτή την τομή ανάμεσα στην καινοτομία και την επιχειρηματικότητα, η Dialectica, μία ελληνική εταιρεία που μέσα σε λίγα χρόνια κατάφερε να αναδειχθεί σε παγκόσμιο κόμβο επιχειρηματικής πληροφόρησης, ξεχωρίζει.
Από το 2015 συγκαταλέγεται μέσα στις 1.000 ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες της Ευρώπης.
Προφανώς κάποιος σοβαρός λόγος υπάρχει που μέσα σε μόλις μία δεκαετία ζωής (από το 2015), κατάφερε να συγκαταλέγεται μέσα στις 1.000 ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες της Ευρώπης, να δραστηριοποιείται σε 3 ηπείρους και να ξεπερνάει τα 100 εκατ. ευρώ ετησίως σε τζίρο, να απασχολεί πάνω από 1.400 ανθρώπους και να παρουσιάζει μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 70%. Και αυτός δεν είναι άλλος από την ικανότητά της να προσφέρει στους πελάτες της πρόσβαση σε κρίσιμες πληροφορίες και εξειδικευμένη γνώση, που τους επιτρέπει να λαμβάνουν καλύτερες αποφάσεις με ακρίβεια και ασφάλεια.
Η Τεχνητή Νοημοσύνη επαναπροσδιορίζει το επιχειρείν
Πρόσφατα μάλιστα, σε συνεργασία με το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, προχώρησε σε μια εκτενή μελέτη που φωτίζει το πώς πάνω από 1.500 κορυφαίες επιχειρήσεις σε Ευρώπη, Ασία και ΗΠΑ προσεγγίζουν την Τεχνητή Νοημοσύνη: πού εστιάζουν, ποιες στρατηγικές υιοθετούν, τι φοβούνται και σε τι ελπίζουν. Τα ευρήματα αυτής της μελέτης δεν είναι απλώς ενδιαφέροντα. Αποτελούν έναν οδικό χάρτη για την επόμενη ημέρα των επιχειρήσεων, έναν καθρέφτη στον οποίο αντανακλάται η συλλογική προσπάθεια προσαρμογής και πρωτοπορίας.
Το πιο τρανταχτό από αυτά είναι ότι το 84% των επιχειρήσεων δηλώνει ότι ήδη χρησιμοποιεί κάποια μορφή AI, ποσοστό που παρουσιάζει εντυπωσιακή άνοδο 20%, σε σχέση με το 2023. Παρόλα αυτά, η ενσωμάτωσή της στις καθημερινές επιχειρησιακές λειτουργίες παραμένει, μάλλον, επιφανειακή. Η έρευνα αποκαλύπτει ότι ενώ οι περισσότερες εταιρείες κάνουν χρήση εργαλείων όπως chatbots, Generative AI και αναλύσεις δεδομένων, μόλις το 5% έχει επιτύχει πραγματικό μετασχηματισμό. Δηλαδή, η τεχνολογία μπορεί να χρησιμοποιείται, αλλά ελάχιστοι έχουν καταφέρει να την αξιοποιήσουν πλήρως ώστε να επιτύχουν ουσιαστικές βελτιώσεις στην παραγωγικότητα, την απόδοση ή την επιχειρησιακή τους δομή. Αυτό φανερώνει ένα σημαντικό κενό ανάμεσα στην υιοθέτηση της AI και στον πραγματικό, μετασχηματιστικό αντίκτυπο που θα μπορούσε να προσφέρει. Ιδιαίτερα, στον τομέα του Generative AI, η προσδοκία για αυτοματοποίηση είναι υψηλή, αλλά η πραγματικότητα είναι διαφορετική: μόνο 1 στις 8 επιχειρήσεις έχει καταφέρει να αυτοματοποιήσει με επιτυχία λειτουργίες μέσω αυτής της τεχνολογίας, αν και εκτιμάται ότι έως το 2026, το 25% των εταιρειών θα αυτοματοποιεί πάνω από το 30% των δραστηριοτήτων τους μέσω AI. Αυτό πρακτικά θα μεταφράζεται σε οργανωσιακή προσαρμοστικότητα, στρατηγική επικέντρωση και εκτελεστική ικανότητα, για ανάληψη, ουσιαστικά, από την AI ολοκληρωμένων και κρίσιμων εταιρικών διεργασιών.
Το 84% των επιχειρήσεων της έρευνας δηλώνει ότι ήδη χρησιμοποιεί κάποια μορφή AI, ποσοστό που παρουσιάζει εντυπωσιακή άνοδο 20%, σε σχέση με το 2023.
protothema.gr

Ακολουθήστε το Agrinio2Day στο Google News

