Δ. Τραπεζιώτης: Έχει υποχρέωση η Τοπική Αυτοδιοίκηση να ενεργήσει κατάλληλα ώστε να προστατέψει τον πολίτη;
ΑΚΡΙΒΕΙΑ: ΤΟ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜΟΝ ΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΠΟΥ ΕΧΕΙ Ο ΔΗΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ
ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ
Ανεξάρτητα από την επιμονή της Κυβέρνησης στην επιδοματική πολιτική για την αντιμετώπιση της ακρίβειας και το επιχείρημά της ότι είναι εισαγόμενη ενώ τούτο ανατρέπεται πλέον μετά και την από 18/07/2024 Έκθεση της Τράπεζας της Ελλάδας, που επιβεβαιώνει τις απόψεις για την καρτελοποίηση της οικονομίας αφού αναγνωρίζει την ολιγοπωλιακή δομή της, αναγνωρίζει δηλαδή τα ολιγοπώλια όχι μόνο στον τομέα των τροφίμων αλλά και το τραπεζικό ολιγοπώλιο επιβεβαιώνοντας έτσι ότι η ελληνική αγορά είναι η ακριβότερη, κατά μέσο όρο 10%, από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο και ότι σε 41 επώνυμα τυποποιημένα προϊόντα η Ελλάδα είναι ακριβότερη με διαφορές που φτάνουν στο 129% στο ανθρακούχο νερό και 56% στο γάλα μακράς διαρκείας.
ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ: Θα αφήσουμε τον πολίτη καταναλωτή έρμαιο των αγορών σε ότι φυσικά σχετίζεται με τις ανάγκες του για τρόφιμα, Ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, έξοδα για την εκπαίδευση καθώς και έξοδα για άλλες υπηρεσίες;.;
Έχει υποχρέωση η Τοπική Αυτοδιοίκηση (Τ.Α.) να ενεργήσει κατάλληλα ώστε να προστατέψει τον πολίτη;;
Έκανε τα δέοντα για το θέμα αυτό η Δημοτική Αρχή;; Και τι μπορεί άμεσα και έμμεσα να κάνει;
Κατ’ αρχάς διαπιστώνουμε ότι δυστυχώς η σημερινή Δημοτική Αρχή δεν έκανε τίποτα προς αυτήν την κατεύθυνση προκειμένου να προστατεύσει τον πολίτη καταναλωτή.
Ωστόσο έχει την υποχρέωση η οποία απορρέει από το Α 75 του ΚΔΚ που αναφέρεται στις αρμοδιότητές της και ειδικότερα σε εκείνες που αφορούν στον Τομέα Ποιότητας Ζωής.
Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ:
• ΤΗ ΣΥΣΤΑΣΗ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ σύμφωνα με τον Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (Α 75, 1 γ 7 του ν. 3463/2006). Το γραφείο αυτό θα έχει ως στόχο την προστασία του καταναλωτή σχετικά με θέματα που αφορούν στα δικαιώματά του, στην ποιότητα των προσφερόμενων αγαθών και υπηρεσιών και στις επιπτώσεις τους στην υγεία, στο περιβάλλον και τέλος στην οργάνωση των καταναλωτών σε Ενώσεις και στα οικονομικά τους συμφέροντα σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές. Για παράδειγμα το εν λόγω γραφείο θα μπορεί να συγκεντρώνει τις τιμές σε καθημερινή βάση, ειδικά στα τρόφιμα που καίνε τον καταναλωτή και να αναγγέλλονται οι τιμές αυτές και τα αποτελέσματα των αναλύσεων για να ενημερώνονται οι πολίτες σε ποια προϊόντα γίνονται αυξήσεις και σε ποια καταστήματα μπορούν να αγοράσουν προϊόντα σε καλύτερες τιμές. Το γραφείο αυτό μπορεί επίσης να συστεγαστεί με το Τοπικό Γραφείο του Ινστιτούτου Καταναλωτών (ΙΝ.ΚΑ.) και έτσι να λειτουργεί υπό τις οδηγίες του συμπολίτη μας και Προέδρου του ΙΝ.ΚΑ. που έχει γνώση και εμπειρία στα θέματα της ακρίβειας.
Προς ενημέρωση, ένα από τα πρώτα γραφεία που συστάθηκαν στη χώρα μας είναι το Γραφείο Ενημέρωσης Καταναλωτών που συνέστησε και λειτουργεί ο Δήμος Λαμιέων
• ΣΥΣΤΑΣΗ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗΣ ΦΤΩΧΕΙΑΣ ΚΑΙ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗΣ ΚΑΡΤΑΣώστε κανένας πολίτης του Δήμου μας να μην μείνει χωρίς ρεύμα.
• ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΤΟΠΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝκαι προώθηση της άμεσης κατανάλωσης (από το χωράφι στο ράφι) με το σύνθημα – μήνυμα «καταναλώνω ντόπια – τοπικά προϊόντα» ώστε να ελαφρυνθούν οι καταναλωτές από τις υπερτιμήσεις που παρακαλούν οι μεσάζοντες κερδοσκόποι. Έτσι ο Δήμος υποστηρίζει τους ντόπιους παραγωγούς και παράλληλα την τοπική οικονομία και επίσης τον καταναλωτή που θα αγοράζει κατευθείαν ΄ από τον παραγωγό αποφεύγοντας με τον τρόπο αυτό την τιμή που διαμορφώνει ο μεσάζων.
• Αγρίνιο, 09/09/2024
• Για τη Δημοτική Παράταξη
• «ΑΓΡΙΝΙΟ ΑΝΟΙΧΤΟ & ΠΡΑΣΙΝΟ»
• Ο Επικεφαλής
• Δημήτρης Τραπεζιώτης