«Ακροβατικοί» έλεγχοι στη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου
Εντυπωσιακές εικόνες προσέφεραν πριν από λίγες μέρες οι ειδικοί αλπινιστές στη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου η οποία είναι μία από τις μεγαλύτερες καλωδιωτές γέφυρες πολλαπλών ανοιγμάτων στον κόσμο, με μεταλλικό κατάστρωμα συνολικής επιφάνειας 135.500 τετραγωνικών μέτρων που φέρει 247.500 κοχλίες.
Για τον λόγο αυτό η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου απαιτεί σύνθετη διαχείριση και συνεχείς επενδύσεις στη συντήρηση υψηλού επιπέδου και στο πλαίσιο αυτό, πριν από λίγες μέρες, οι αλπινιστές βρεθήκαν στη Γέφυρα, κάνοντας τις απαραίτητες εργασίες συντήρησης σε μεγάλο ύψος των πυλώνων.
Οι επιθεωρήσεις από την ομάδα των αλπινιστών είναι μέρος της επένδυσης ύψους 7 εκ. ευρώ που υλοποιεί η εταιρεία για την περίοδο 2023-2024 και οι οποίες θα συνεχιστούν και το επόμενο χρονικό διάστημα.
Θυμίζουμε ότι σε βάθος 65μ. (90μ. η θεμελίωση) τα πέδιλα ακουμπούν στον βυθό με μεταλλική ενίσχυση προ του εδάφους και δύο αρμούς στις οδικές της άκρες.
Σκυρόδεμα, καλώδια, μέταλλα βαριά και οδόστρωμα, τα πάντα έγερναν και γι’ αυτό παρακολουθούνται οπτικά από ειδικούς επιθεωρητές, από δύτες με κάμερες, εναερίτες, κάμερες σε ρομποτικά οχήματα υποθαλάσσια στους -65 βαθμούς Κελσίου και, τέλος, από 80 αισθητήρες θερμοκρασιών, ανέμων κ.ά. προκειμένου να υπάρχει πλήρης έλεγχος ανά πάσα στιγμή.
Μετά τους αλπινιστές που έκαναν επιθεώρηση στους πυλώνες που βλέπουμε πάνω στη Γέφυρα, έφτασε η ώρα των ειδικευμένων δυτών, οι οποίοι είναι ήδη στην Πάτρα και ξεκινούν τις εργασίες καθαρισμού στους πυλώνες στο ύψος της θάλασσας, στο πλαίσιο του κύκλου της ετήσιας συντήρησης.
Στο πλαίσιο του προγράμματος οπτικής παρακολούθησης και συντήρησης των βάθρων της κύριας Γέφυρας, η εκστρατεία του 2024 των υποβρύχιων και θαλάσσιων επιθεωρήσεων ξεκινάει σήμερα, δηλαδή αμέσως μετά την ολοκλήρωση, την προηγούμενη εβδομάδα, των ετήσιων εργασιών επιθεώρησης από τους αλπινιστές.
Συνοπτικά, το αντικείμενο των επιθεωρήσεων περιλαμβάνει:
– Επιθεώρηση και εργασίες συντήρησης του σκυροδέματος στη «ζώνη διαβροχής», από την επιφάνεια της θάλασσας έως και 5 μέτρα κάτω από αυτή (περίπου 425 τ.μ. ανά πυλώνα) που απαιτούν σε πρώτη φάση την απομάκρυνση θαλάσσιας στρειδώνα, από δύτες μέσω οπτικής αξιολόγησης.
Πρόκειται για μια περιοχή που απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή λόγω του συνδυασμού χλωριόντων (αλάτι) και οξυγόνου που δημιουργούν τη μεγαλύτερη έκθεση σε θαλάσσια διάβρωση, συνθήκες οι οποίες ελήφθησαν υπόψη και αντιμετωπίστηκαν κατά τη φάση σχεδιασμού και κατασκευής του Εργου.
Οι επιθεωρήσεις πραγματοποιούνται από δύτες με ζωντανή οπτικο-ακουστική σύνδεση με μηχανικό από το τμήμα Δομικής Συντήρησης της« Γέφυρας», που βρίσκεται σε σταθμό εργασίας πάνω στο υποστηρικτικό σκάφος. Οι εργασίες υποστηρίζονται και από τηλεχειριζόμενο όχημα (ROV).
– Οπτική επιθεώρηση του σκυροδέματος απευθείας από μηχανικούς της «Γέφυρας» και τοπικές εργασίες συντήρησης σε επιφάνειες άνωθεν της στάθμης θαλάσσης που είναι προσβάσιμες από σκάφος (0 έως +3μ).
– Αξιολόγηση του υποθαλάσσιου συστήματος αντικεραυνικής προστασίας της κύριας γέφυρας. Οι εργασίες περιλαμβάνουν την προσεκτική αφαίρεση της θαλάσσιας οργανικής ανάπτυξης πριν από την επιθεώρηση.
Οι υποβρύχιες και θαλάσσιες επιθεωρήσεις αποτελούν μια σημαντική επιχείρηση οπτικού ελέγχου που επαναλαμβάνεται κάθε 4 έτη και γίνεται με την τεχνική υποστήριξη και τεχνογνωσία του γαλλικού ομίλου της VINCI Highways.
Οι προκλήσεις των υποβρύχιων επιθεωρήσεων και η μεγάλη περίμετρος του κάθε πυλώνα σε συνδυασμό με το συγκεκριμένο περιβάλλον στο στενό του Ρίου-Αντιρρίου (θαλάσσια ρεύματα, άνεμοι), «επιβάλλουν» την υλοποίηση μίας από τις πιο απαιτητικές εκστρατείες Οπτικής Παρακολούθησης και Συντήρησης για τη Γέφυρα.
Οι εργασίες πραγματοποιούνται σε φάσεις και αναμένεται να ολοκληρωθούν έως το τέλος του καλοκαιριού.
Να σημειωθεί ότι ενημέρωση για την πορεία των εργασιών έχει από την πρώτη στιγμή ο διευθύνων σύμβουλος και γενικός διευθυντής της «Γέφυρας ΑΕ» Πάνος Λούκας.
pelop.gr