Τέσσερις συμβουλές για να μειώσετε το κόστος του σούπερ μάρκετ
Το «ταξίδι» μέχρι το σούπερ μάρκετ έχει γίνει πλέον μια δύσκολη υπόθεση καθώς η ακρίβεια έχει πλήξει το πορτοφόλι των καταναλωτών και οι τιμές στα τρόφιμα δεν αναμένεται να πέσουν σύντομα.
Τα αυξημένα κόστη παραγωγής και οι ελλείψεις που δημιουργούνται με φόντο τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας ανεβάζουν τις τιμές ακόμα και σε βασικά προϊόντα και μειώνουν την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, με αποτέλεσμα η «λίστα του σούπερ μάρκετ» να έχει συρρικνωθεί σημαντικά.
Όπως έχει γράψει σε πρόσφατη δημοσίευση το CNN Greece, oι ανατιμήσεις στα τρόφιμα συνεχίστηκαν κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, νέες αυξήσεις καταγράφονται και τον Σεπτέμβριο ενώ σημάδια αποκλιμάκωσης σε βασικές κατηγορίες όπως τα γαλακτοκομικά και το κρέας δεν φαίνονται, προς το παρόν, στον ορίζοντα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον Αύγουστο, ο δείκτης τιμών καταναλωτή στην κατηγορία διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά αυξήθηκε κατά 13,2% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρσι και κατά 1,3% σε σύγκριση με τον Ιούλιο.
Σε ετήσια βάση, από τον Αύγουστο του 2021 έως τον Αύγουστο του 2022, οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις καταγράφονται σε:
Έλαια και λίπη: 25,5%
Ψωμί και δημητριακά: 18,5%
Γαλακτοκομικά και αυγά: 18%
Κρέατα: 17,1%
Τέσσερις συμβουλές για να μειώσετε το κόστος των αγορών σας
Εκμεταλλευτείτε τις εκπτώσεις
Οι περισσότερες εταιρείες επώνυμων προϊόντων προχωρούν συχνά – πυκνά σε εκπτώσεις, προσφορές 2+1 και άλλες προωθητικές ενέργειες όπως δώρα και δωροεπιταγές, που μπορούν να «σώσουν» αρκετά ευρώ από το πορτοφόλι του καταναλωτή.
Παράλληλα, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στα σούπερ μάρκετ μπορεί να είναι οικονομικότερα κατά 10 ή ακόμα και 30% από τα επώνυμα προϊόντα που συναντά κανείς στα ράφια των καταστημάτων.
Εβδομαδιαίος προγραμματισμός γευμάτων
Αν και απαιτεί λίγη περισσότερη προετοιμασία, ο προγραμματισμός των γευμάτων και των σνακ μιας οικογένειας σε εβδομαδιαίο επίπεδο μπορεί να εξοικονομήσει σημαντικά μεγάλο ποσό χρημάτων που διαφορετικά θα έφευγαν σε delivery, ξαφνικά σνακ και λύσεις της τελευταίας στιγμής. Ενώ δίνει και λύση στο ερώτημα «τι θα φάμε σήμερα».
Αγορές προϊόντων σε μεγάλες ποσότητες
Οι «μεγάλες», «XL» ή «οικογενειακές» συσκευασίες συνηθίζεται να είναι πιο οικονομικές από τις μικρότερες ή κλασικές συσκευασίες αν υπολογίσει κανείς την τιμή ανά μονάδα προϊόντος ή ανά κιλό.
Αυτό μπορεί να βοηθήσει στην μείωση του κόστους, ειδικά αν αφορά σε προϊόντα μεγάλης διάρκειας που μια οικογένεια χρησιμοποιεί συχνά, όπως καθαριστικά, προϊόντα προσωπικής υγιεινής και ξηρά ή κατεψυγμένα τρόφιμα.
Επιστροφή χρημάτων
Πλέον οι αγορές με κάρτα έχουν γίνει σχεδόν αναπόσπαστο κομμάτι των περισσότερων καταναλωτών, οπότε γιατί να μην επωφεληθείτε από το κέρδος που μπορούν να αποφέρουν; Η χρήση καρτών συνήθως συνοδεύετε με συλλογή πόντων ή επιστροφή χρημάτων κατά τις αγορές μας. Το μόνο που πρέπει να προσέξει κανείς είναι το «ποια κάρτα», επιστρέφει χρήματα , σε «ποιο σούπερ μάρκετ».
cnn.gr