Η Κυριακή του Τελώνου και του Φαρισαίου στο Αγρίνιο ο Μητροπολίτης Ιερόθεος
Στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Ζωοδόχου Πηγής Αγρινίου ιερούργησε σήμερα, πρώτη Κυριακή του Τριωδίου, Κυριακή του Τελώνου και του Φαρισαίου, 13 Φεβρουαρίου 2022, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου και Τοποτηρητής της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Ιερόθεος.
Ο Σεβασμιώτατος χοροστάτησε στην ακολουθία του Όρθρου και προεξήρχε της Θείας Λειτουργίας. Κηρύσσοντας τον θείο λόγο αναφέρθηκε στους αγίους Ακύλα και Πρίσκιλλα. Περιέγραψε τις τρείς αναφορές που κάνει στους δύο Αγίους ο Απόστολος Παύλος μέσα στις Επιστολές του χαρακτηρίζοντας τους ως πολύ σημαντικούς συνεργούς του που τον ευεργέτησαν, οι οποίοι δεν είναι τόσο γνωστοί και δεν τιμώνται όσο θα έπρεπε.
Υπογράμμισε στην ομιλία του τρία σημεία.
Το πρώτο ήταν η μεγάλη προσωπικότητα του Αποστόλου Παύλου. Ο Παύλος είναι ο μέγας θεολόγος της Εκκλησίας. Εκείνος που μετέφερε το μήνυμα της Βασιλείας του Θεού στα Έθνη. Αυτός που ερμηνεύει κατά τον καλύτερο τρόπο την διδασκαλία του Χριστού. Και είναι πολύ άδικο να μην γνωρίζουν οι χριστιανοί την θεολογία και την διδασκαλία του Αποστόλου Παύλου.
Το δεύτερο σημείο που τόνισε ήταν το πόσο ευλογημένο ανδρόγυνο υπήρξαν οι άγιοι Ακύλας και Πρίσκιλλα. Τους ευχαριστεί ο Απόστολος Παύλος και πάσα η Εκκλησία του Θεού. Μπορούν τα ανδρόγυνα να τους βλέπουν και να λένε ότι η σωτηρία δεν αφορά μόνο τους ασκητές και τους μοναχούς, αλλά και τους εγγάμους και όλους τους ανθρώπους. Και όμως δεν υπάρχει σχεδόν πουθενά ένας Ναός αφιερωμένος σε αυτό το ευλογημένο ανδρόγυνο, εκτός από δύο παρεκκλήσια.
Το τρίτο που ανέφερε ήταν το θέμα της αγάπης μεταξύ του ανδρογύνου. Προβάλλονται αυτές τις ημέρες εορτές και άγιοι για την αγάπη, που είναι άγνωστοι στο ορθόδοξο λειτουργικό τυπικό και προέρχονται από τη δύση. Προβάλλεται μια αγάπη που συνδέεται με το συναίσθημα και τα πάθη, που είναι έξω από την προοπτική της ορθοδόξου παραδόσεως. Ο Ακύλας και η Πρίσκιλλα πρέπει να είναι το πραγματικό πρότυπο για τα Χριστιανικά ανδρόγυνα, διότι δείχνουν τί σημαίνει εν Χριστώ αγάπη, εν Χριστώ έρως, εν Χριστώ συζυγία∙ τί σημαίνει τρόπος ζωής για τη Βασιλεία του Θεού.
Στην απόλυση της Θείας Λειτουργίας ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στα μαθητικά του χρόνια στο Αγρίνιο, που σημάδεψαν τη ζωή του κυρίως με τη γνωριμία του με τον τότε αρχιμ. Καλλινίκο, Πρωτοσυγκέλλο αυτής της Ιεράς Μητροπόλεως και μετέπειτα γέροντά του, άγιο Καλλινίκο Εδέσσης.
Το μεσημέρι ο Σεβασμιώτατος, ύστερα από πρόσκληση, τέλεσε τον αγιασμό των εγκαινίων στο νέο Πρότυπο Ογκολογικό Κέντρο Euro-Oncology του ογκολόγου δρ. Παναγιώτη Γκινόπουλου. Στην τελετή παραβρέθηκαν εκπρόσωποι τοπικών αρχών, φορέων, καθηγητές ιατρικής σχολής και πολλοί ιατροί προς τους οποίους απηύθυνε σύντομο χαιρετισμό.
Αναφέρθηκε στο έργο της ιατρικής επιστήμης και της θεολογίας τονίζοντας ότι η ορθόδοξη Εκκλησία έχει μεγάλη σχέση με την ιατρική επιστήμη, της οποίας αναγνωρίζει την προσφορά της στην υγεία του ανθρώπου. Τα όρια τους βέβαια είναι διακριτά και έχουν κοινή αναφορά τον άνθρωπο, ο οποίος δεν έχει μόνο ψυχή, ούτε μόνο σώμα, αλλά είναι το συναμφότερον.
Έκανε λόγο για την φθαρτότητα, τη θνητότητα και την παθητότητα του ανθρώπου που είναι αποτέλεσμα της προπατορικής αμαρτίας, γιατί από την πρώτη στιγμή της συλλήψεως μας μεταξύ των γονιδίων υπάρχουν και γονίδια της γηράνσεως και των ασθενειών. Ακριβώς για αυτόν τον λόγο πρέπει να συνεργάζεται η εκκλησία με την επιστήμη για τη σωματική και ψυχική υγεία του ανθρώπου. Ως παράδειγμα χρησιμοποίησε τα όσα έχει γράψει για το θέμα αυτό ο διάσημος γενετιστής Francis Collins.
Ολοκληρώνοντας ευχήθηκε το ιατρικό αυτό κέντρο να είναι μεν αχρείαστο αλλά επειδή ασχολείται και με την πρόληψη και τη θεραπεία να διακονήσει τους ανθρώπους προσφέροντας τους τις καλύτερες υπηρεσίες του.