Τέλος για το ανθρακόνημα στα αυτοκίνητα και όχι μόνο;

Η Ευρωπαϊκή Ένωση εξετάζει μια πρόταση που ταξινομεί το ανθρακόνημα ως επικίνδυνο υλικό, προκαλώντας ανησυχία στις αυτοκινητοβιομηχανίες. Οι οποίες βασίζονται σε αυτό για να μειώσουν το βάρος των μοντέλων τους, ειδικά των πιο σπορ και να βελτιώσουν την οικονομία τους.
Σύμφωνα με προσχέδιο αναθεώρησης της oδηγίας για το τέλος του κύκλου ζωής των οχημάτων το ανθρακονήμα θεωρείται επικίνδυνο λόγω των κινδύνων για την υγεία και το περιβάλλον κατά την απόρριψή του.
Όταν απορρίπτεται, οι δεσμευμένες με ρητίνη ίνες του ανθρακονήματος μπορούν να αιωρηθούν στον αέρα, προκαλώντας προβλήματα τόσο στην υγεία όσο και στα μηχανήματα.
Αν και για υλικά όπως ο μόλυβδος και ο υδράργυρος ισχύουν ειδικές ρυθμίσεις εδώ και χρόνια η πιθανή απαγόρευση του ανθρακονήματος είναι πρωτοφανής. Εάν εγκριθεί, δεν θα τεθεί σε ισχύ πριν από το 2029, δίνοντας χρόνο προσαρμογής στους κατασκευαστές.
Οι επιπτώσεις πάντως μιας τυχόν απαγόρευσης θα είναι τεράστιες, καθώς πέρα από την αυτοκινητοβιομηχανία το ανθρακονήμα είναι βασικό υλικό και για την αεροπορική βιομηχανία.
Η παγκόσμια αγορά του εκτιμήθηκε για τι 2024 στα 5,48 δισ. δολάρια και αναμένεται να τριπλασιαστεί έως το 2035. Από αυτά τα ποσά στα αυτοκίνητα αντιστοιχεί το 10 έως 20% της αγοράς, με προοπτικές αύξησης.
Επίσης το 54% της παγκόσμιας αγοράς ελέγχεται από τις ιαπωνικές εταιρείες Toray, Teijin και Mitsubishi Chemical, οι οποίες στην περίπτωση απαγόρευσης θα πληγούν σημαντικά μιας και πάνω από το 50% των πωλήσεών τους που αφορούν τα αυτοκίνητα προέρχεται από την Ευρώπη.
CNN.GR

Ακολουθήστε το Agrinio2Day στο Google News

