Κώστας Πιστιόλας: Αγρίνιο και τουρισμός μια άλλη προσέγγιση

kostas pistiolas

Επί σειρά ετών ο Δήμος Αγρινίου συμμετέχει, ως ο φτωχός συγγενής, στην Έκθεση Philoxenia, με μοναδικό ίσως στόχο την έκδοση μια ανακοίνωσης, στην οποία κάθε φορά παρουσιάζεται μια εικόνα που σαφώς και δεν αντιστοιχεί στην πραγματικότητα της περιοχής.
Θα είχε ίσως ενδιαφέρον να παρουσιάσει κάποια στιγμή η Δημοτική Αρχή το «μετρήσιμο αποτέλεσμα» της συγκεκριμένης ή άλλων παρόμοιων δράσεων, κάτι που δεν πρόκειται ποτέ να γίνει, αφού αυτό είναι μάλλον μηδενικό.
Και έτσι θα παραμείνει όσο το «όλον Αγρίνιο» επιμένει να υποτιμά τις μεγάλες προοπτικές που διαθέτει και στον τουριστικό τομέα. Προκαταβολικά σημειώνουμε ότι με αποσπασματικές δράσεις χωρίς συνοχή μεταξύ τους και κυρίως χωρίς όραμα, χωρίς συγκεκριμένο σχέδιο και χωρίς ενεργοποίηση της ίδιας της κοινωνίας, είναι μόνο για εσωτερική κατανάλωση. Ενδεικτικό πάντως της γενικότερης αντίληψης που διέπει τη δημοτική αρχή για τα θέματα τουριστικής προβολής και ανάπτυξηςείναι το γεγονός ότι οι διοικούντες όλα αυτά τα χρόνια δεν έκριναν σκόπιμο να δημιουργήσουν έναν «τουριστικό οδηγό», σε ηλεκτρονική και έντυπη μορφή, που να παρουσιάζει τους προορισμούς και τις διαδρομές, τις δραστηριότητες, τα μνημεία φυσικά, τα καταλύματα και τους χώρους εστίασης, …τη γαστρονομία, το φυσικό μας περιβάλλον, την ιστορία και τον πολιτισμό μας. Ακόμη και σε αυτή την παρουσίαση του «τουριστικού οδηγού Αιτωλοακαρνανίας», που προ ημερών έγινε στην Αθήνα, ο Δήμος Αγρινίου έλαμψε δια της απουσίας του…
Στην παράταξη «Αγρίνιο – Πάμε Ψηλά» υπάρχει άλλη αντίληψη. Και πέραν των συγκεκριμένων προτάσεων που έχουν κατατεθεί στο πρόγραμμα, ο επικεφαλής Κ. Πιστιόλας, οι εκλεγμένοι σύμβουλοι και ομάδα συνεργατών, βρίσκονται σε διαρκή αναζήτηση και επεξεργασία ατραπών που θα επιτρέψουν στο Αγρίνιο να διεκδικήσει το μερίδιο που δικαιούται στον συγκεκριμένο τομέα.
Προφανώς η έκδοση ενός τουριστικού οδηγού, που θα περιλαμβάνει τον «ψηφιακό ξεναγό» και επίσημο χάρτη με όλα τα σημεία ενδιαφέροντος (εμβληματικά κτίρια, μουσεία, βυζαντινά και αρχαιολογικά μνημεία κτλ), μαζί με ολοκληρωμένη βάση δεδομένων τόσο για την ιστορία του Αγρινίου όσο και για το σύνολο των στοιχείων που αφορούν στην πόλη και στα χωριά μας, μαζί με τράπεζα πληροφοριών για όσα θέλει συγκεντρωμένα να δει ο επισκέπτης και ειδική πλατφόρμα εκδηλώσεων-δραστηριοτήτων, αποτελεί το πρώτο και βασικό μέλημα.
Αυτό θα γίνει ίσως υπό το συντονισμό ενός οργανισμού, μιας εταιρείας τουριστικής ανάπτυξης και προβολής, αντικείμενο της οποίας θα είναι η ο σχεδιασμός ολοκληρωμένης στρατηγικής της πολιτιστικής και τουριστικής ταυτότητας του Δήμου Αγρινίου. Φυσικά, ένας τέτοιος φορέας θα έχει και ρόλο συντονιστή των επιμέρους προσπαθειών που γίνονται από επαγγελματικές ενώσεις, επιμελητήρια κ.α.
Επισημαίνουμε ότι σήμερα υπάρχουν τα χρηματοδοτικά εργαλεία για την ανάπτυξη πρωτοποριακών ακόμη και καινοτόμων δράσεων τουριστικού ενδιαφέροντος, ιδιαίτερα σε ότι αφορά τις νέες τάσεις, όπου το Αγρίνιο μπορεί να αποκτήσει ρόλο πρωταγωνιστικό, μετατρέποντας καταστάσεις που σήμερα μοιάζουν μειονεκτικές σε συγκριτικό πλεονέκτημα.
Επιμέρους σκέψεις και προτάσεις υπάρχουν πολλές. Και όλες έχουν το δικό τους, τεράστιο ενδιαφέρον. Δεν έχει νόημα ετούτη την ώρα η καταγραφή τους. Εκείνο που έχει σημασία είναι ότι ο Δήμος Αγρινίου έχει όλες τις προδιαγραφές για να γίνει πρότυπο βιώσιμου και βιωματικού τουρισμού, κάτι που, βεβαίως, προϋποθέτει όραμα, σκληρή δουλειά, μελέτη, ουσιαστική βούληση και συνέργειες.



googlenews

Ακολουθήστε το Agrinio2Day  στο Google News


zenith