Ζέσταμα κινητήρα όταν έχει κρύο: Μύθος ή αλήθεια;

katagrafi 252863 482129 type13262

Ο χειμώνας, απαιτεί επιπλέον προετοιμασία, όπως χειμερινά ελαστικά και καθαρισμό του αυτοκινήτου από το χιόνι. Ενώ αυτά είναι απαραίτητα από την άποψη της ασφάλειας, άλλες συμπεριφορές που σχετίζονται με το κρύο ενδέχεται να μην είναι απαραίτητες.

Από που προέκυψε το ζέσταμα του κινητήρα;
Πριν από τα μέσα της δεκαετίας του 1990, τα περισσότερα οχήματα χρησιμοποιούσαν καρμπυρατέρ, έναν μηχανισμό που αναμιγνύει αέρα και καύσιμο για κινητήρες εσωτερικής καύσης σε κατάλληλη αναλογία αέρα-καυσίμου. Αλλά κατά τη διάρκεια των δεκαετιών του 1980 και του 1990, οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες άρχισαν να χρησιμοποιούν κινητήρες με έγχυση καυσίμου.

Τα παλαιότερα αυτοκίνητα, τα οποία βασιζόταν σε καρμπυρατέρ, χρειάζονταν προθέρμανση για να λειτουργούν καλά. Χωρίς προθέρμανση, το καρμπυρατέρ δεν θα μπορούσε να πάρει το σωστό μίγμα αέρα και καυσίμου στο κινητήρα και το αυτοκίνητο δεν θα ξεκινούσε.

Εξαιτίας αυτού, οι οδηγοί μερικές φορές περίμεναν 10 λεπτά πριν καν μπουν στο όχημα.

Η αλλαγή μεταξύ των τύπων κινητήρα έλυσε αυτό το πρόβλημα πολύ καιρό πριν. Τα καρμπυρατέρ δεν είναι πλέον κάτω από το καπό και δεν θα προκαλέσετε καμία ζημιά στο αυτοκίνητό σας εάν το οδηγήσετε από την αρχή.

Παρόλα αυτά, η προθέρμανση του κινητήρα, εξακολουθεί να έχει ορισμένα οφέλη.

Να προθερμάνω το αυτοκίνητό;
Η επιθυμία να μπείτε σε ένα ζεστό όχημα είναι αρκετά ισχυρή. Επιπλέον, οι περισσότεροι οδηγοί πιστεύουν ότι η προθέρμανση του αυτοκινήτου τους είναι καλή για τον κινητήρα. Αλλά είναι αλήθεια;

Ας ξεκινήσουμε με τον κινητήρα. Ένα από τα οφέλη της προθέρμανσης, είναι ότι επιτρέπετε στον κινητήρα να λιπανθεί από μόνος του. Όταν το αυτοκίνητο παραμένει αχρησιμοποίητο για μεγάλα χρονικά διαστήματα, το λάδι στραγγίζει στο κάτω μέρος του κάρτερ.

Μόλις εκκινήσετε το όχημα, η αντλία λαδιού μετακινεί γρήγορα το λάδι σε όλο τον κινητήρα, λιπαίνοντας όλα τα απαραίτητα εξαρτήματα. Αφήνοντας το αυτοκίνητό σας να παραμείνει αδρανές με τον κινητήρα αναμμένο, μπορεί να βοηθήσει στην ταχύτερη ολοκλήρωση της διαδικασίας λίπανσης. Η διαδικασία αυτή, μπορεί επίσης να παρατείνει τη διάρκεια ζωής του κινητήρα.

Η προθέρμανση βοηθά επίσης στην αντιμετώπιση ενός παγωμένου παρμπρίζ. Η θερμοκρασία αυξάνεται γρήγορα, καθαρίζοντας το παρμπρίζ και έτσι μπορείτε να διατηρήσετε καλή ορατότητα κατά την οδήγηση.

Ωστόσο, θα πρέπει να είστε προσεκτικοί με το πόσο αφήνετε το αυτοκίνητο να λειτουργεί στο ρελαντί, για να αποφύγετε την περιττή σπατάλη καυσίμου.

Μειονεκτήματα της προθέρμανσης του κινητήρα
Μερικοί οδηγοί αφήνουν τον κινητήρα στο ρελαντί για 10-20 λεπτά για να προθερμάνουν τα αυτοκίνητά τους. Ωστόσο, η λειτουργία σε ρελαντί για παρατεταμένες περιόδους απλώς σπαταλά καύσιμο και δεν παρέχει πραγματικά ουσιαστικά οφέλη.

Σε σύγχρονα οχήματα, η λίπανση του κινητήρα διαρκεί περίπου 20 έως 30 δευτερόλεπτα. Όποτε όταν μπαίνετε μέσα, εκκινήστε το αυτοκίνητο, μέχρι να φορέστε τη ζώνη ασφαλείας και να τακτοποιηθείτε, ο κινητήρας μπορεί να μην φτάσει στην κατάλληλη θερμοκρασία, αλλά θα έχει λιπανθεί πλήρως.

Ο ταχύτερος τρόπος για να ζεσταθεί ο κινητήρας είναι οδηγώντας. Το πλεονέκτημα της αποφυγής της παρατεταμένης λειτουργίας σε ρελαντί, είναι ότι θα εξοικονομήσετε χρήματα από τα καύσιμα.

Να προθερμάνετε το EV σας;
Η προθέρμανση του EV συνιστάται, επειδή μια ζεστή μπαταρία δέχεται πιο αποτελεσματικά την ενέργεια που παράγεται. Έτσι, ένα ζεστό EV λειτουργεί πιο οικονομικά από τη στιγμή που ξεκινάτε το ταξίδι σας. Ομοίως, η καλύτερη στιγμή για να φορτίσετε το EV σας είναι αμέσως μετά την οδήγηση όταν η μπαταρία είναι ακόμα ζεστή, καθώς θα δέχεται ενέργεια πιο αποτελεσματικά.

Αν και οι χρόνοι προετοιμασίας ποικίλλουν από όχημα σε όχημα, η Tesla συνιστά να ενεργοποιείτε το σύστημα κλιματισμού 30 έως 45 λεπτά πριν από την οδήγηση. Οι οδηγοί μπορούν να ορίσουν τις προτιμήσεις θερμοκρασίας μέσω εφαρμογής στο κινητό και να λαμβάνουν ειδοποίηση όταν το όχημα έχει φτάσει στην επιθυμητή θερμοκρασία. Η Ford έχει μια παρόμοια διαδικασία μέσω της εφαρμογής FordPass. Αυτή η λειτουργικότητα δεν είναι αποκλειστικά για το χειμώνα και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να ψύξει το όχημα κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.

thecars.gr



googlenews

Ακολουθήστε το Agrinio2Day  στο Google News


zenith